Da li postajemo gojazni zbog kasne večere?

Da li večera u kasne sati goji, pitanje je koje svi postavljamo, a odgovor bi mogao da iznenadi.2 min


0

ilustracija: Steve Buissinne from Pixabay

Kada nastojite da izgubite kilograme, ono što jedete jednako je važno kao i kada to jedete. Obroci u pravo vreme olakšavaju pravilno varenje hrane, pospešuju metabolizam, ali vam pomažu i da izgubite kilograme.

Ujutru se uvek preporučuje obilan doručak u roku od 30 minuta do sat vremena nakon što se probudite, dok se večernji lagani i rani obroci smatraju ključnim za brže skidanje kilograma.

Uvreženo mišljenje je da ako jedete kasno uveče zapravo možete da otežate skidanje kilograma, ali i da dovedete do toga da dobijete još kilograma.

Prema studiji objavljenoj u „British Journal of Nutrition“, ne postoji veza između vremena obroka i dobijanja kilograma.

Studija koju je sproveo tim istraživača s Kings Koledža u Londonu ispitivala je prehrambene navike više od 1.500 dece koristeći podatke „UK’s National Diet and Nutrition Survey Rolling Programme“ prikupljene između 2008. i 2012.

Proučavali su podatke kako bi pronašli vezu između večernjeg obroka, vremena i povećanog rizika od prekomerne telesne težine ili gojaznosti. Na kraju studije nisu pronašli nikakvu vezu između kasnih večernjih obroka i gojaznosti.

To dovodi do zaključka da nije problem vreme, već izbor hrane i količina koja dovodi do „noćnog“ debljanja.

Dug vremenski razmak između ručka i večere uticaće na to da više jedete u večernjim satima. Tada gubite pojam o količini hrane koju pojedete i na kraju pojedete više kalorija nego što bi trebalo.

Drugi problem je što su ljudi noću skloniji lošem izboru hrane. Kada ste gladni, žudite za nezdravom hranom i teško je odoleti iskušenju. Gazirana pića, slani zalogaji i poslastice sadrže mnogo kalorija i lako mogu da dovedu do viška kilograma.

Loš izbor hrane i konzumiranje previše kalorija mogu da dovedu i do nekih drugih zdravstvenih problema. Konzumiranje teškog i masnog obroka pre spavanja moglo bi da dovede do problema sa varenjem. Noću ćete se osećati naduto, što će takođe uticati na kvalitet sna.

Zbog toga je najbolje da se poslednji obrok pojede u danu bar dva sata pre odlaska na spavanje.

Izvor: Bašta Balkana

Facebook Comments Box

Like it? Share with your friends!

0

What's Your Reaction?

Ljuti me Ljuti me
0
Ljuti me
smešno smešno
0
smešno
Obožavam Obožavam
0
Obožavam
ne verujem ne verujem
0
ne verujem
strašno strašno
0
strašno
Pobednički Pobednički
0
Pobednički
zbunjen sam zbunjen sam
0
zbunjen sam
nepodnošljivo nepodnošljivo
0
nepodnošljivo
fino fino
0
fino
tuga tuga
0
tuga
zabavno zabavno
0
zabavno

0 Comments

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Choose A Format
Personality quiz
Series of questions that intends to reveal something about the personality
Trivia quiz
Series of questions with right and wrong answers that intends to check knowledge
Poll
Voting to make decisions or determine opinions
Story
Formatted Text with Embeds and Visuals
List
The Classic Internet Listicles
Countdown
The Classic Internet Countdowns
Open List
Submit your own item and vote up for the best submission
Ranked List
Upvote or downvote to decide the best list item
Meme
Upload your own images to make custom memes
Video
Youtube and Vimeo Embeds
Audio
Soundcloud or Mixcloud Embeds
Image
Photo or GIF
Gif
GIF format
Send this to a friend