0

Proizvodni planovi postavljeni veoma visoko, a izazov za zaposlene biće povećanje vremenskog iskorišćenja rudarske mehanizacije u cilju postizanja veće produktivnosti

Bager SRs 1300

Ovogodišnja sezona remonta rudarske mehanizacije na Površinskom kopu „Drmno” trajaće osam meseci. Za to vreme treba da se otklone svi uočeni nedostaci na šest rudarskih sistema i opremi koja je u funkciji otkrivanja, kao i na rudarskoj mehanizaciji kojom se iskopava ugalj i postrojenjima drobilane.

Kako kaže Goran Vojvodić, pomoćnik direktora Direkcije za proizvodnju uglja za mašinstvo, planom ovogodišnjih remontnih aktivnosti predviđeno je da radovi krenu početkom aprila i da se svi poslovi završe do kraja novembra.

− Raspored izvođenja opravki i njihovo trajanje podložni su izmenama, kako zbog dostupnosti potrebnih rezervnih delova i opreme, sprovođenja javnih nabavki, tako i zbog tehnološke situacije na površinskom kopu „Drmno“− objašnjava Vojvodić.

Goran Vojvodić

On dodaje da su postavljeni veoma visoki proizvodni planovi i da će veliki izazov da bude povećanje vremenskog iskorišćenja rudarske mehanizacije u cilju postizanja veće produktivnosti.

− Tehnološki uslovi eksploatacije su objektivno nepovoljniji nego ranije, a zahtevi za podizanjem vremenskog i kapacitivnog iskorišćenje osnovne rudarske mehanizacije viši. Primenjena tehnička i tehnološka rešenja moraju da se prilagođavaju i da isprate aktuelnu situaciju na Površinskom kopu „Drmno“ – kaže Vojvodić.

Poslove na remontima obavljaće kao i do sada specijalizovane ekipe radnika za popravku rudarskih mašina iz PRIM-a, radnici službi održavanja kopa „Drmno“, kao i zaposleni „Kosovo Obilića“.

− U zavisnosti od realizacije javnih nabavki, dostupnosti neophodnih rezervnih delova i opreme, postoji mogućnost i skraćivanja predloženog vremenskog trajanja remontnih aktivnosti. U tom slučaju, one bi se sprovodile tokom planiranih tehnoloških zastoja – dodaje on.

Prvi na redu je remont Četvrtog BTO sistema i predviđeno je da se realizuje u aprilu. U kordinaciji sa elektranama Ogranka „TE-KO Kostolac“, remont ugljenog sistema počeće nešto ranije nego što je prvobitno planirano. Početkom maja ugljeni sistem ući će u remont i čitav mesec biće rezervisan za remonte bagera koji rade na iskopovanju uglja, samohodnih transportera kao i transportera sa trakom.

− U isto vreme otklanjaće se svi uočeni nedostaci na opremi i postrojenjima na drobilani, dopremi, deponiji, raspodelnom bunkeru i na četiri transportera na veznom sistemu kojima se ugalj transportuje prema kostolačkim termoenergetskim kapacitetima. Od značajnih aktivnosti izdvojio bih modernizaciju pogona transportera B-1400 i B-1800. Modernizacija pogona transportera obavljaće se i u toku remonata Drugog i Trećeg BTO sistema – objasnio je on.

Nakon remonta ugljenog sistema, u junu i julu planirani su remonti na Trećem i Prvom BTO sistemu. Avgust je rezervisan za opravku mehanizacije koja radi u sklopu Petog BTO sistema.

− Prema planu remonata, septembar i oktobar su predviđeni za remont Šestog i Drugog BTO sistema. Zbog nedostatka velikog aksijalnog ležaja okreta gornje gradnje bagera, obaviće se uglavnom standardni remonti koji će trajati tridesetak dana. U ovom periodu planirani su i završetak montaže, funkcionalne probe i puštanje u rad novog transportera J-II-4. Ugovor za dve nove pogonske stanice B-2000, kose članke i povratne stanice potpisan je sa GOŠA FOM. Očekujemo da prva pogonska stanica bude gotova u tom terminu, kako bismo pre nepovoljnih vremenskih uslova rekonstruisali i Drugi BTO sistem i formirali etažni transporter na BTD sistemu od opreme B-1800 koja se demontira sa Drugog BTO sistema – objašnjava Vojvodić.

On kaže da je za ovu remontnu sezonu predviđena modernizacija okreta i rekonstrukcija jednog od tri samohodna transportera BRs-2400, dok bi preostali trebalo da se završe u toku 2023. godine. Remontna sezona završiće se opravkom EŠ-bagera do kraja novembra.

Veliki posao

Sanacija ležajeva okreta velikih prečnika na bageru SRs-2000 (okreta gornje gradnje i obrtnog levka) i okreta tanjira na bagerima vedričarima, zahteva veliko angažovanje radnika, znatna sredstva i dosta vremena. To će biti glavna aktivnost tokom remonta u 2023. godini.

(izvor/foto: „Energija Kostolac“)

Facebook Comments Box

Like it? Share with your friends!

0

What's Your Reaction?

Ljuti me Ljuti me
0
Ljuti me
smešno smešno
0
smešno
Obožavam Obožavam
0
Obožavam
ne verujem ne verujem
0
ne verujem
strašno strašno
0
strašno
Pobednički Pobednički
0
Pobednički
zbunjen sam zbunjen sam
0
zbunjen sam
nepodnošljivo nepodnošljivo
0
nepodnošljivo
fino fino
0
fino
tuga tuga
0
tuga
zabavno zabavno
0
zabavno

0 Comments

Vaša email adresa neće biti objavljivana.

Choose A Format
Personality quiz
Series of questions that intends to reveal something about the personality
Trivia quiz
Series of questions with right and wrong answers that intends to check knowledge
Poll
Voting to make decisions or determine opinions
Story
Formatted Text with Embeds and Visuals
List
The Classic Internet Listicles
Countdown
The Classic Internet Countdowns
Open List
Submit your own item and vote up for the best submission
Ranked List
Upvote or downvote to decide the best list item
Meme
Upload your own images to make custom memes
Video
Youtube and Vimeo Embeds
Audio
Soundcloud or Mixcloud Embeds
Image
Photo or GIF
Gif
GIF format
Send this to a friend