Novi modeli automobila poskupeli su od 20 do 60 odsto u odnosu na njihovu vrednost u prethodne dve godine, što je poguralo i skok cena polovnjaka. Prema procenama, taj trend će se nastaviti, pišu Novosti, a prenosi Sputnik.
ilustracija Pixabay
Korišćena vozila u Srbiji koštaju više u odnosu na prethodnu godinu, od 300 do nekoliko hiljada evra, u zavisnosti od godine proizvodnje i modela.
Uprkos ovom poskupljenju, brzo se prodaju.
Cene novih i polovnih automobila i dalje rastu. Ta uzlazna linija će se zaustaviti kada se reši poremećaj na tržištu, jer postoji ogromna potražnja, a nedovoljno vozila. Očekuje se da bi do normalizacije moglo da dođe u drugoj polovini sledeće godine.
Petar Živković iz Asocijacije automobilskih novinara Srbije ističe da ni tada cena vozila neće padati, već će se na tom nivou stabilizovati. On objašnjava da osim globalne nestašice čipova i poremećenih nabavnih tokova, na poskupljenje automobila utiče više faktora.
Živković kaže da je, između ostalog cena sirovina drastično povećana, da je visoko kvalitetni čelik koji u boljim automobilima učestvuje od 25 do 30 procenata, poskupeo 50 odsto.
Povećanje cena novih automobila, kako ističe, prate polovnjaci. On navodi primer da korišćeni "nisan kaškai" koji je koštao od 7.000 do 8.000 evra, sada ne može da se kupi ispod 10.000 do 11.000, jer novi u početnom paketu ima cenu od 23.000 evra. A, tako je sa svim vozilima.
Takođe navodi da dodatno, na poskupljenje polovnjaka utiče i situacija na nemačkom tržištu, koje je najveće, i odakle stiže najviše tih vozila u Srbiju.
On navodi da se polovnjaci u Srbiji brzo prodaju, iako su poskupeli. Očekuje se da će do kraja godine biti kupljeno više od 100.000 korišćenih vozila, što je blizu nivoa njihove uobičajene godišnje prodaje kod nas koja se kreće od 110.000 do 120.000.