Koliko puta ste videli popust koji zapravo nije popust već samo precrtana cena. Sve više je takvih slučajeva, a udruženja potrošača, Telegrafu su rekli da dobijaju sve više fotografija “lažnih akcija i sniženja”.
ilustracija Pixabay
Iako na prvi pogled deluje da je teč o tehničkom propustu prodavca, pojava toliko uzima maha da je se postavlja pitanje da li trgovci svesno računaju na to da potrošači opažaju samo da je “cena precrtana” i da uopšte više ne obraćaju pažnju na broje, stare i nove cene.
Slično je i kada je na proizvodu stara cena prelepljena novom, sniženom, pa na kasi naplate po staroj. Ili kada cena nije ista na rafu i katalogu.
Prema Zakonu o zaštiti potrošača, ukoliko se ovakva situacija prijavi tržišnoj inspekciji, trgovac bi mogao da plati kaznu od 300.000 do 2.000.000 dinara.
Takođe, prema pomenutom zakonu, u slučaju kada je istaknuta cena na rafu niža u odnosu na onu koja je otkucana na kasi, trgovac je dužan da potrošaču plati razliku.