U budžetu više nema 102 miliona dinara za uspostavljanje gradskog prevoza, a nakon što je obustavljen tender za javno-privatno partnerstvo.
Pojavili su se novi projekti i rashodi koji bi trebalo da se realizuju.
Približno, koliko je planirano za prevoz iskoristiće se za kupovinu kamiona i kontejnera za prikolice kako bi komunalni otpad iz Požarevca počeo da se odlaže na regionalnu deponiju kod Lapova.
U budžet je ušla izgradnja atletskog stadiona na Vašarištu, vredna nešto manje od 80 miliona dinara.
Takođe, tu je i prva faza rekonstrukcije Galerije Milene Pavlović Barilli – vrednost 66 miliona dinara.
U budžetu je 38 miliona dinara za 2021.godinu predviđeno za pribavljanje u svojinu „poslovne zgrade“. Uvidom u predlog rebalansa nije jasno o kojoj zgradi se radi, međutim jedini objekat o kome se pričalo poslednjih meseci je Dom vojske, a iznos ima smisla ako grad kupuje na rate. Da li je to zaista slučaj, biće poznato u narednom periodu.
U predlogu budžeta pojavljuje se pojmovi Stambeni fond i Fond za solidarnu stambenu izgradnju.
Takođe, tu je i podizanje spomenika Milivoju Živanoviću, ali i Živki Matić.
Grad je od „sitnijih“ ulaganja predvideo obnovu suvenirnice u Ljubičevu i izgradnju „Letnjikovca“.
Sa zakašnjem, u rebalansu su se našla sredstva za finansiranje Programa energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova u iznosu od 6.340.545 dinara.
Podsećamo da je prijavu Grada Požarevca za dodelu sredstava za sufinansiranje, Ministarstvo rudarstva i energetike odbilo zbog toga što je nedostajao izvod iz budžeta za 2021.godinu u kome se vidi da su opredeljena sredstva za sufinansiranje mera energetske efikasnosti.
Grad tako neće moći da računa na sufinansiranje programa od republike, što ne znači da ne može sam da finansira celokupan procenat troškova energetske efikasnosti – čuvenih 50% koji su se po srpskim medijima mesecima pompezno najavljivali. Ipak, trebalo bi sačekati razvoj situacije sa kompletiranjem dokumentacije za jedine stambene zgrade koje su se našle u programu, blok Trg oslobođenja 3, Tabačka čaršija 1,3 i 5.
Rebalans u brojevima
Grad je pravi novi presek stanja i vidi da će do kraja godine imati skoro pola milijarde dinara više novca (467 miliona).
Odakle je taj novac?
Deo se odnosi na tekuće prihode i primanja i tu se predviđa da će u kasu da se slije skoro 330 miliona dinara više. To je skoro 10 odsto više prihoda nego što je bilo planirano po ovom osnovu.
Poreski prihodi su skočili za 171 milion, neporeski za oko 70 miliona, prihodi od prodaje oko 57 miliona. Od transfera se očekuje 27 miliona dinara više, a od donacija gotovo 5 miliona dinara.
Ostatak od oko 138 miliona našao se u neraspoređenom višku prihoda iz ranijih godina.
Neraspoređeni prihod, utvrđeno je sada iznosi blizu 1,8 milijardi dinara.
Na kraju prošle godine Gradu je ostalo oko 1,25 milijardi neutrošenih para za posebne namene, a to je više od trećine onoga što bi grad trebalo da „zaradi“ ove godine. Tu je i oko 530 miliona viška prihoda i primanja.
Kad se sve skupi, Grad bi ove godine trebalo da raspolaže sa blizu 5,4 milijarde dinara.
Šta s tim novcem?
U tekuće rashode, trebalo bi da ode oko 3,3 milijardi dinara, a na investicije oko 1,5 milijardi.
Zanimljivo je da je Grad smanjio iznose usluga po ugovoru za oko 96 miliona dinara, što je čak oko 30 odsto. Povećao je naknade za socijalnu zaštitu za oko 40 –ak miliona, ali je više nego duplirao iznose koji će se plaćati iz budžeta za kazne i penale po rešenju sudova koji sada iznose više od 30 miliona dinara.
Iznos za investicije veći je za oko 370 miliona dinara.
Troškovi funkcionisanja lokalne samouprava uvećani su za 145 miliona dinara.