Dok se iščekuje početak radova na izgradnji brze saobraćajnice od petlje Požarevac do Golupca, pokrenute su aktivnosti za planiranje drugog dela saobraćajnog koridora koji će omogućiti brži i efikasniji transport saobraćaj na čitavom podunavskom pojasu istočne Srbije i povezivanje sa Rumunijom i Bugarskom.
Putevi Srbije je početkom avgusta raspisalo tender za izradu prostornog plana i idejnog projekta za brze saobraćajnice od Golupca do krajnjeg istoka Srbije i brzog puta koji će povezati Kladovo i Negotin.
Međutim, jedina ponuda na tenderu je ocenjena kao neprihvatljiva, a nabavka je obustavljena.
Razlog je cena. Izrada dokumentacije je procenjena na vrednost do 500 miliona dinara, a u ponuđena cena iznosila je čak 2,2 milijarde dinara.
Djerdap, foto Stevan Aksentijevic from Pixabay
Inače, ideja je da se trasa drugog dela koridora od Golupca do Brze Palanke kreće preko Kožice kod Dobre, Boljetina, Stare Oreškovice i Donjeg Milanovca. Ova mesta sada u najvećem delu povezuje magistrala 34. Deonica Kladovo-Negotin trebalo bi da u najvećem delu prati sadašnji magistralni put 35.
Završetkom novih koridora cilj je da se sa državnim autoputem povežu granični prelazi Đerdap sa Rumunijom i Mokranje sa Bugarskom. Brza saobraćajnica od Negotina, preko Zaječara, dalje vodi do Niša, Kuršumlije, Prištine i Prizrena, biće veza sa graničnim prelazima Vrbnica-Morina na albanskoj granici.