Prvi potpredsednik Vlade Srbije i ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić izjavio je da u narednoj nedelji neće biti lokalnih samouprava u kojima će čitave škole raditi onlajn, odnosno, po trećem modelu.
foto/arhiva UU
Odluka Tima bazirana je na boljim podacima koji se odnose kako na obrazovne ustanove, tako i na same lokalne samouprave, a oni potvrđuju ono što govorimo godinu dana – da škole nisu mesto transmisije, kao i da se deca zaražavaju najviše van škole. Zato, poručuje ministar, važno je da roditelji ne šalju decu u školu ukoliko bilo ko od ukućana oseća ikakve simptome ili je zaražen.
Deca su nam najvažnija i moramo se svi potruditi da se obrazovanje odvija za njih najkvalitetnije – a to je neposredna nastava“, poručuje ministar.
Ministar je naveo da je Tima za praćenje i koordinisanje primene preventivnih mera u radu škola, takođe, doneo odluku da se drugi model organizacije obrazovno-vaspitnog rada , odnosno kombinovana nastava od ponedeljka 4. oktobra 2021. godineprimenjuje u srednjim školama na teritoriji 23 lokalne samouprave.
U okruženju braničevskog okruga, taj vid nastave primenjivaće se samo u Velikoj Plani.
ilustracija Pixabay
U poslednjoj dekadi septembra u Srbiji obolelo 3.834 dece školskog uzrasta, što je manje od pola procenta ukupne populacije obolelih.
Prema podacima iz nadzora preuzetim iz elektronskog sistema „Servis javnog zdravlja“ koje je Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja dostavio Institut za javno zdravlje „Milan Jovanović Batut“ u nedelji od 20. do 29. septembra 2021. godine broj obolele dece školskog uzrasta od 6 do 18 godina je bio 3834 (0.49%) obolelih.
U osnovnim i srednjim školama na teritoriji Republike Srbije, ukupno je 297 (0.75%) odeljenja (16 i manje učenika) koja su zbog najmanje tri slučaja infekcije učenika u odeljenju promenila način organizacije rada sa neposrednog rada na onlajn nastavu u poslednjih 10 kalendarskih dana. Ukupno je 1417 (3.57%) odeljenja (17 i više učenika) koja su zbog najmanje dva slučaja infekcije učenika u odeljenju promenila način organizacije rada sa neposrednog na kombinovani model u poslednjih 10 kalendarskih dana i 242 (0.61%) grupe u kojima se iz kombinovanog modela nastave prešlo na onlajn (pojava tri slučaja infekcije učenika) u poslednjih 10 kalendarskih dana.