Rekonstrukcija koloseka u šest tunela na pruzi Kučevo – Majdanpek u završnoj je fazi i očekuje se da čitav posao bude završen u aprilu 2023. godine, saopštila je Infrastruktura železnice Srbije.
Reč je o tunelima na deonici pruge Mala Krsna – Požarevac – Bor – Vražogrnac, a ovaj obiman posao, koji decenijama nije rađen, započeo je krajem decembra prošle godine, između stanica Kaona i Majdanpek.
Projektom uređenja tunela predviđeno je postavljanje šina i novih betonskih pragova, ugradnja novog tucanika, kao i mašinsko regulisanje koloseka.
Radovi su prvo počeli u tunelu Železnik, zatim u Brodici, Prevalecu, Čekiću, tako da je do sada u njima završeno polaganje koloseka. U prethodnih mesec dana radovi su se odvijali i u dva najduža tunela Ujevac (815 metara) i Blagojev Kamen (746 metara).
Ukupna dužina rekonstrukcije koloseka u tunelima, koja podrazumeva i radove na koloseku u neposrednoj blizini tunela (u proseku na oko pedesetak metara od tunela) iznosi skoro 3,4 kilometra.
Kako bi se poštovala dinamika radova, a istovremeno obezbedio i teretni saobraćaj na pruzi, radovi se izvode tako što neimari u kontinuitetu rade 10 dana, zatim četiri dana saobraćaju teretni vozovi, da bi se potom nastavio ciklus od narednih deset radnih dana.
Ovakav pristup je primenjen zbog toga je što su za železnički pravac Požarevac – Majdanpek vezani značajni privredni sistemi, kao što su: Luka Prahovo, RTB Bor, rudnici Majdanpek, Kaona, Kostolac i železara Smederevo.
Kada je pre tri godine urađena rekonstrukcija pruge Požarevac- Majdanpek, izvedeni su radovi u tunelima do Neresnice kod Kučeva, dok je sada u toku sređivanje preostalih šest tunela od Neresnice do Majdanpeka.
-Vozovi su između Požarevca i Majdanpeka ranije saobraćali prosečnom brzinom od 20 km/sat. Kada budu završeni radovi i u ovih šest tunela, brzina putničkih vozova biće povećana na 80 km/sat, a teretnih na 60 kilometara na sat, dok će nosivost po osovini biti povećana sa 16 na 22 i po tone, što će omogućiti veći, efikasniji i bolji obim transporta robe. Za mojih preko trideset godina rada na železnici, ovo je prvi put da su ovako ozbiljne investicije u železničku infrastrukturu na ovoj teritoriji, – kaže Slobodan Šokorac, šef Organizacione celine za građevinske poslove Požarevac, u „Infrastrukturi železnice Srbije“.
Pruga do Požarevaca izgrađena je 1937. godine, a od Kučeva do Majdanpeka od 1948. do 1958. godine.
Radove na uređenju tunela izvodi preduzeće ZGOP iz Novog Sada, a vrednost ove investicije koju je obezbedila „Infratsruktura železnice Srbije“ iz sopstvenih sredstava procenjena je na 160 miliona dinara.
(ilustracija Pixabay)