Na železničkoj pruzi kod Mladenovca prošle nedelje nastradao je jedan tinejdžer, dok je početkom decembra u okolini Požarevca nastradao motociklista na pružnom prelazu.
Prošle godine je čak 17 osoba stradalo na otvorenoj pruzi ili zbog dodira sa kontaktnom mrežom, kažu u “Infrastrukturi železnice Srbije”, piše RTS
“Najveći nivo bezbednosti je na prelazima na brzoj pruzi, jer tamo nema ukrštanja puta i pruge. To je evropski standard. Tako će biti i na delu pruge od Novog Sada do Subotice i od Beograda do Niša”, rekao je Nenad Stanisavljević iz “Infrastrukture železnice Srbije”.
Ističe da je železnica dugo bila u lošoj situaciji, vozovi su se kretali smanjenim brzinama, tako da ljudi nisu navikli da vozovi idu više od 100 kilometara na sat.
“Na putnim prelazima strada lokalno stanovništvo”
Stanisavljević navodi i da je na pružnim prelazima od 2000. do danas, u 97 odsto slučajeva odgovornost za nesreću bila na vozačima drumskih vozila. Nisu poštovali propise i to se često tragično završava, rekao je Stanisavljević.
“Naše statistike pokazuju da na putnim prelazima strada lokalno stanovništvo, oni nisu iznenađeni putnim prelazima i da u određeno vreme idu vozovi, zato apelujemo da se poveća budnost i oprez kod učesnika u saobraćaju. To je potpuno odsustvo opreza i odgovornosti prema sebi, bližnjima i svim drugim učesnicima”, rekao je Stanisavljević.
Na pitanje da li bi rešenje moglo da bude postavljanje većeg broja prelaza, Stanisavljević odgovara da zakon ne dozvoljava prelaze na razmaku manjem od dva kilometra. Ističe da na Barskoj pruzi imaju i po dva-tri prelaza na manjoj razdaljini, što utiče i na brzinu i na bezbednost saobraćaja.
Pokrenuta kampanja “Tanka linija”
Transportna zajednica je pokrenula kampanju “Tanka linija”, s ciljem da se poveća bezbednost u saobraćaju.
“Kampanja ima za cilj da se podigne svest ljudi o opasnostima na pružnim prelazima. Zaživela je u celom regionu. Jako je bitno da se svest ljudi o opasnostima podigne na viši nivo, da se edukuju učenici koji se obučavaju za vožnju, jer opasnost vreba kada vozači ne poštuju propise i ne znaju koje opasnosti ih čekaju prilikom prelaska preko pruge”, rekao je Marko Kovačević iz Transportne zajednice Srbije.
Navodi da se radi na tzv. viziji nula, da kada se udesi i dogode da se ne završavaju smrtnim ishodom ili teškim posledicama.
(ilustracija Pixabay)